Translate

2012/04/24

Szparaga czas zacząć!

Nareszcie są! Jako starter tarta z jedwabistym serem i chrupiącymi szparagami.


Tarta z fetą, szparagami i tymiankiem

opakowanie gotowego ciasta francuskiego
pęczek szparagów (białe lub zielone do wyboru)
opakowanie sera feta
2 jajka
2 gałązki świeżego tymianku
sól i pieprz

Ciasto francuskie rozłożyć w formie, nakłuć widelcem spód i delikatnie przypiec (w przypadku ciasta użytego przeze mnie piekarnik nagrzałam do 220oC a ciasto podpiekałam ok. 15 minut).
Szparagi opłukać i osuszyć ściereczką, chwycić mocno za główkę oraz końcówkę, nacisnąć-łodyga szparaga pęknie w miejscu gdzie zaczyna się łykowata część. Użyć tylko górne części łodyg, dolne wyrzucić lub zachować na bazę do szparagowego wywaru). Zielone szparagi nie obierać, białe można delikatnie oskrobać obieraczką do warzyw zaczynająć od podstawy główki (jeśli szparagi są młode i cienkie nie trzeba ich obierać, ja próbuje surowego szparaga i jeśli jest kruchy i delikatny to zostawiam go ze "skórką").
Pokruszony ser feta zmiksować razem z jajkami, doprawić solą (delikatnie, bo feta jest słona) i pieprzem oraz listkami tymianku oberwanymi z gałązek.
Na podpieczony spód tarty wylać masę serowo-jajeczną, zatopić w niej szparagi i zapiekać następne 10-15 minut.
Smacznego!

1 komentarz:

Amisha pisze...

pierwszy raz w życiu Ewo kupiłam niedawno szparagi. białe. nie wiedziałam co z nimi zrobić i zrobiłam jak kalafiora - z masłem i tartą bułką. końce miały nieco łykowate... ale ogólnie bardzo dobre. twój przepis na pewno wykorzystam, bo brzmi super. za kilka dni wraca po 2 miesiącach mój mąż jarosz - danie na powitanie jak znalazł :)))