Translate

2011/10/19

dla Małego Maruda

Ciasteczka ze Smarties według przepisu niezastąpionej "Dorotus76".

Składniki:
100 g masła
70g słodzika
2 łyżki soku z agawy
175g mąki orkiszowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru waniliowego
80 g draże czekoladowe (Smarties, Lentilki lub M&M's)

Nagrzałam piekarnik do 180 stopni.
Masło zmiksowałam ze słodzikiem, cukrem waniliowym i syropem na puszystą masę, dodałam mąkę, proszek do pieczenia i draże. 
Ciasto wymieszałam ręcznie i odstawiłam na chwilę do lodówki.
Blachę do pieczenia wyłożyłam papierem. 
Z lekko schłodzonego ciasta uformowałam kulki i dociskając je do papieru formowałam płaskie ciastka. 
Starałam się zostawić dość dużo wolnego miejsca między nimi. 
Z podanych składników wyszło mi 9 ciastek o średnicy ok. 7 cm i grubości 1 cm.
Ciastka piekłam 12 - 14 minut.

3 komentarze:

Marta pisze...

Właśnie znalazłam Twojego bloga, bardzo fajnie się go czyta/ogląda (zwłaszcza w starszych notkach zdjęcia pięknych przedmiotów które znalazłaś/zrobiłaś). Będę wracać!

Marta pisze...

Aha, wiedziałam że o czymś zapomniałam: czy sok z agawy jest w tym przepisie obowiązkowy?

EwKa pisze...

Cześć!
Dziękuję za miłe słowa!
Sok z agawy zastępuje u mnie płynny miód lub golden syrup. Zamiast cukru stosuje słodzik.